Praca w domu często wiąże się z rozpraszaczami. Raz napisze ktoś na facebooku, przyjdzie nowy mail, na którego trzeba odpisać. Na szczęście są w dzisiejszych czasach narzędzia, które mogą wspomóc Twoją produktywność, dzięki czemu skupisz się na pracy i efekty przyjdą szybciej.
Narzędzi, które pomagają przyspieszyć pracę, sprawić ją przyjemniejszą albo łatwiejszą jest bardzo dużo. W tym wpisie jednak chciałem skupić się na kilku, z których osobiście często korzystam. Dzięki nim moja praca idzie znacznie szybciej i wiem, że nie są mi straszne rozpraszacze. To może zacznijmy od…
Hipstersound
To strona, po wejściu na którą pojawia się niby standardowy przycisk Play, ale po jego wciśnięciu z głośników lub w słuchawkach słychać dźwięki, jakie można usłyszeć w kawiarniach z różnych stron świata. Jeśli więc należysz do osób, które tak jak ja lubią pracę w kawiarni, ale nie zawsze mogą sobie na nią pozwolić, Hipstersound jest zdecydowanie dla Ciebie.
Noisli
Noisli to kolejne narzędzie, które swoim działaniem przypomina trochę Hipstersound. Mamy tam do wyboru kilka rodzajów dźwięków, z których możemy ułożyć własną, hmm… kompozycję. Dzięki temu możemy pracować w ulubionych warunkach pracując w domu. Na stronie można też skorzystać z gotowych Presetów, jak „Productivity” czy „Relax”, a także dobrać losowe dźwięki.
Microsoft OneNote
Wg mnie, czysto subiektywnie, najwygodniejszy notatnik jaki istnieje. Wiele osób wybiera jednak Evernote, który jest znacznie bardziej popularny, natomiast czy lepszy – to już kwestia indywidualna. Dużą zaletą OneNote’a jest to, że jest dostępny na każdą platformę – na Windowsa, Maca, Androida czy nawet iWatch’a. Dla tych w podróży, którzy nie mogą mieć ze sobą komputera, mogą też korzystać z OneNote’a w przeglądarce. Na pierwszy rzut oka wydaje się skomplikowany, ale możliwości tworzenia zakładek, segregowania notatek są po prostu genialne.
Nozbe
Jeśli lubisz segregować swoje zadania i jesteś fanem bądź fanką polskiej myśli technologicznej – Nozbe jest dla Ciebie. Tak, jest to aplikacja stworzona przez Polaka i jest jednym z lepszych narzędzi tego typu, jakie dotychczas powstały. Aplikacja Nozbe dostępna jest na różne platformy, a darmowa wersja pozwala na pracowanie jednocześnie nad 5 projektami – jeśli skupiasz się na pracy, a nie na ciągłym wymyślaniu nowych rzeczy, nowych pomysłów na biznes, będzie to wystarczająca ilość. Jeśli jest inaczej, sprawdź…
Asana
Jest to narzędzie również do pracy nad projektami jak Nozbe, natomiast tutaj w darmowej wersji nie ma ograniczeń co do liczby projektów, do jednego teamu może należeć do 15 osób, a możliwości jakie oferuje darmowa wersja są zdecydowanie wystarczające. Oczywiście pytanie czego oczekujesz od takiej aplikacji, bo jeśli jakiś mega skomplikowanych funkcji, to może warto poszukać czegoś innego lub zainwestować w płatną wersję – to już zależy od Ciebie. Osobiście na co dzień korzystam z Asany, i jestem zadowolony z oferowanych możliwości.
Adobe Photoshop Express
Potrzebujesz na szybko poprawić zdjęcie? Dodać koloru, poprawić kontrast, nieco wyostrzyć? Do takich prostych rzeczy aplikacja Photoshop Express, dostępna na wszystkie platformy, będzie w sam raz. Prosta w obsłudze, ponieważ ma zaledwie kilka podstawowych funkcji, a z mojej perspektywy największa zaleta to fakt, że po zapisaniu zdjęcia, nie jest ono pomniejszone jak w ~98% aplikacji do retuszu na telefonie. Obecnie alternatywą może być wypuszczony niedawno przez Google Snapseed, który również dobrze sobie radzi, ale… no cóż, Photoshop to Photoshop. 😉
Bitly i Goo.gl
Najpopularniejszy, darmowy skracacz linków. Jeśli chcesz wysłać np. na Facebooku do kogoś jakieś zdjęcie znalezione w Google Images, link z reguły jest bardzo długi – w tym wypadku z pomocą przychodzi Bitly, który świetnie sobie z tym radzi i skraca linki do zaledwie kilku znaków. Także plusem jest to, że po założeniu darmowego konta, możemy personalizować linki, czyli nie ma w nim przypadkowych znaków, a jest to co chcesz aby się wyświetlało.
Hootsuite
Większość Twoich działań marketingowych skupia się w mediach społecznościowych? Możesz ułatwić sobie pracę i publikować wpisy z jednego miejsca bez odwiedzania go. Dzięki Hootsuite możesz publikować wpisy na Facebooku (na profilu prywatnym, stronach i grupach), na Twitterze, LinkedIn, Instagramie czy YouTube’ie, bez konieczności odwiedzania tych stron i logowania się wszędzie. Darmowe konto pozwala na 3 kanały (czyli np. Facebook Fanpage, LinkedIn i Instagram), więc jeśli potrzebujesz więcej, możesz dopłacić. 🙂
Prezi
Prezi zna chyba każdy, kto choć raz miał do czynienia z prezentacjami multimedialnymi. Jeśli jednak nie, wystarczy, że będziesz wiedzieć, że jest to narzędzie do tworzenia bardzo ładnych prezentacji i jest znacznie przyjemniejsze w obsłudze niż bardzo popularny Microsoft PowerPoint.
ColdTurkey (Windows) lub SelfControl (MacOS)
Bardzo proste, a zarazem bardzo pomocne narzędzia przy pracy w domu. Jeśli często zdarza Ci się rozpraszać, często w trakcie pracy zaglądasz na Facebooka czy inne strony, ColdTurkey lub SelfControl pomogą Ci w tym. Autor ColdTurkey’a stworzył go początkowo dla siebie, ponieważ nie mógł skupić się na pracy, a indyk skutecznie blokował strony, które chciał odwiedzać. Tak, narzędzia te po zainstalowaniu blokują dostęp do stron, które ustalimy aby blokowały. Najlepiej sprawdzić które strony najczęściej odwiedzasz, a później nie pozostaje nic innego jak uruchomić ich blokowanie w określonym czasie i wziąć się do pracy!
RescueTime
Świetne narzędzie, które pokazuje ile czasu przepieprzasz na głupoty. Aplikacja po zainstalowaniu monitoruje to co robisz na komputerze, dzięki czemu możesz później sprawdzić na co poświęcasz najwięcej czasu – czy aby na pewno jest to praca? 😉
E.gg Timer
Ostatnie już narzędzie to internetowy minutnik. Proste narzędzie, dzięki któremu możesz pilnować swoich przerw między godzinami pracy albo godzinami pracy. E.gg Timer posiada także gotowe presety, jak np. Pomodoro, czyli pracujesz 25 minut, 5 minut przerwy czy popularny trening interwałowy Tabata.
14 narzędzi to wystarczająco, aby zwiększyć swoją produktywność, skrócić czas, poświęcany na różne czynności.
Kliknij tutaj aby zobaczyć Drugą część wpisu: Narzędzia wspomagające produktywność 2.0
Daj znać z jakich Ty narzędzi korzystasz, aby pracować efektywniej! 🙂
Pingback: Narzędzia wspomagające produktywność 2.0 - Fotografia wizerunkowa, komercyjna i okolicznościowa - Foty Na Wierzchu Paweł Wierzchowski
Pingback: Grafik komputerowy – Zalety pracy dizajnera - Fotografia wizerunkowa, komercyjna i okolicznościowa - Foty Na Wierzchu Paweł Wierzchowski